dilluns, 24 de novembre del 2008

Avarícia

Els éssers humans tenim tendencia a voler sempre una mica més. Sempre volem ser més feliços o tenir més amor o tenir més temps i, com no, tenir més diners. Volem ser o semblar més joves, més preparats, més i més i més. Está bé ser ambiciós, però si passes la ratlla et converteixes en avariciós. Perquè l'ambició et dóna empenta per aconseguir el que vols. Un cop aconseguit s'ha de saber parar i gaudir-ne. N'hi ha que no en saben i no tenen fre i acaben perdent el que tan d'esforç els hi ha costat. La meva avarícia és de pacotilla, perquè un cop vaig pensar que volia tenir més vida. Vaig agafar un rotulador i em vaig allargar la línia de la vida del meu palmell i, ja està, problema solventat. No vaig pensar, és clar, que amb aigua i sabó tot marxa. I em vaig quedar amb la vida que tenia, que ja m'estava bé.