dilluns, 8 de desembre del 2008

Amb criteri

Anava a dinar a casa dels meus pares i he decidit passar per la plaça de l'església. He volgut veure amb els meus propis ulls el que tanta polèmica ha creat en el meu poble. El famós fanal!! Aquest fanal, mal m'està dir'ho, ha viscut en la indiferència durant molts anys. Encara que jo hi he conviscut durant tota la meva època escolar, la veritat, no hi havia parat gaire esment. Per a mi era un fanal sobre una font i ja està. Perquè jo no recordo cap rètol identificatiu o cap data o cap autor o cap època, quelcom que remarqués la seva importància. És ara, ja grandeta, que m'assabento que aquest fanal originàriament estava davant l'església. És ara que tothom surt pro-fanal i lluita per ell. Jo fins ara ni m'hi havia fixat i, com jo, segurament molta gent. No entenc, per això, el rebombori que ha portat el tema. Però la qüestió per a mí no és aquesta, perquè en aquest poble tot es polititza i has d'anar amb peus de plom a l'hora d'opinar. El que avui he vist m'ha produït un cert esglai. No sóc restauradora, però crec que, objectivament parlant, avui he vist un arbre-fanal-nadal. Entre l'alçada (no recordava que fos tan alt) i el color escollit per pintar-lo, només li falten unes boles daurades i un estel al capdamunt. Realment, l'he trobat bastant lleig i horrible. No sé si aquest era el seu color original, però, en tot cas, no és el més idoni, això segur. Potser està inacabat i això és una mena de barnís protector... Si això és el resultat de tanta polèmica, més valia no haver tocat res.

2 comentaris:

Anna Espinach Llavina ha dit...

Collons, i jo que encara no l'he vist. Penso agafar el tren i plantar-me a Gelida només per contemplar-lo una estona i fer-li una oda, si cal.

Anònim ha dit...

Una oda o dos, que és el temps que et quedaràs perplexa mirant-lo, jejeje!!!