dissabte, 19 d’abril del 2008

Cossos

Enquesta ràpida: saps situar el teu fetge?, quants òssos tenim?, quant de temps tardes en digerir un aliment?. Segurament, el 98% no donaria una resposta adecuada (jo inclosa). El desconeixement del nostre cos és tal que, avui, he quedat perplexa en veure l'interior d'un cos humà. Com podeu suposar he anat a veure l'exitosa exposició "Bodies". Déu-n'hi-do la gentada. M'ha fet gràcia el comentari d'una senyora: "no m'estranya que cada dia ens faci mal alguna cosa, n'hi ha tantes". Quina raó que tenia. I pensar que el que vèiem eren persones reals. No he tingut la sensació de que ho fossin, no m'ha fet cap angúnia. Però impacta poder veure el gran nombre de músculs, nervis i òrgans que podem arribar a encabir dins nostre. Som més complicats que qualsevol aparell electrònic, això segur. I sense llibre d'instruccions!
Impressiona també la part en que et mostren el desenvolupament d'un fetus, setmana a setmana. Una personeta minúscula que creix i es forma desde molt aviat, amb tots els ets i uts. Aquí donaria per establir un debat sobre l'avortament, però ara no em ve de gust.
Em sembla que l'exposició ja s'acaba, però si podeu feu una escapadeta i al.lucinareu.