diumenge, 5 de febrer del 2012

Kavinsky - Nightcall (Drive Original Movie Soundtrack)

Fa temps que no escric res. En aquest lapsus de temps veig que han canviat algunes cosetes del món blogger. Però, en definitiva, anem a parar al mateix lloc.
Avui us vull recomanar una pel.lícula. La vaig veure ja fa mesos, a l'estiu, en anglès i subtitulada. Sí, vaig fer això que no es pot fer (diuen) de descarregar una peli d'internet (ui,ui,ui...a la presó!!). La peli, que ja han estrenat a les cartelleres del cinema es diu Drive. El film té de tot: amor, acció, violència, fins i tot. És alhora commovedor i fascinant. El protagonista ( actor que m'encanta: Ryan Gosling ) fa un personatge estrany, introvertit, sorprenent, gairebé mut. S'enamora de la veïna ( meravellosa Carey Mulligan ) i això fa que el seu món trontolli i la troca s'emboliqui que dóna gust. La trama dels personatges i la història t'atrapa fins a la fi, embolcallat per una banda sonora vuitantera sublim. La meva pel.lícula del 2011 és, sens dubte, Drive. No us la perdeu.

dilluns, 8 d’agost del 2011

Més vacances

Curtes, ràpides i efímeres. Així són les vacances per definició. El treballador sempre anhela tenir-ne més perquè necessita desconectar, descansar, viatjar. Tot l'any esperant per aprofitar-les al màxim. Per tant, quan arriben tens el calendari ple de compromisos adquirits: sopars, dinars, viatges, festes majors, excursions, concerts, llibres, xerrades... En resum, que després de les vacances ens haurien de donar una setmana més per poder descansar i no fer res i així recuperar-nos de les vacances. A mí em queda una setmaneta i ja començo a sentir la pressió del retorn. Aghhhh!!!!

dilluns, 23 de maig del 2011

Carcassonne

Ja hem vist paisatge, una ermita i un castell. Toca una abadia. Enfilem la carretera cap a Lagrasse, poblet definit com un dels més bonics de França. No sé qui ho diria, però nosaltres estem en desacord totalment. Més aviat trobem que és una vil.la tranquila i una mica deixadota. Potser és que és divendres i al cap de setmanaes transforma; la qüestió és que fem una volta, recorrem la majoria de carrers, travessem el riu i anem a l'abadia. Una part, resulta, que és tancada i no la podrem veure. Obren dissabtes i diumenges. Totes les visites que hem fet i farem, que no ho havia dit, són previ pagament de 4, 5 o 6 eurets. L'abadia tampoc ens va embadalir gaire. Decidim marxar i fer elsúltims quilòmetres fins arribar a Carcassonne. A mitja tarda aparquem just al davant de l'hotel a la rue de la Barbacane. Magníficament situat sota la monumental Cité, sense sorolls, nou i força polit. Tot està sortint rodat, perfecte. Obrir maleta, dutxa, canvi de roba i cap amunt que falta gent. La ubicació de l'hotel és perfecte perquè agafem una drassera que ens porta directes a una de les entrades: la porta de l'Aude. És a dir,de l'hotel a la cité dos minuts de trajecte. La primera impressió és brutal, per la immensitat i per la bona conservació.Fem una volta ràpida per dins de la ciutat i una ullada a uns quants menús dels múltiples restaurants. S'ha de dir que el menjar és força globalitzat i típic, excepte la cassoulet (una mena de fabada asturiana), que engolirem demà al migdia. Per sopar quelcom lleuger i cap a l'hotel a descansar.

Tot el dissabte sencer per descobrir la cité: esmorzar, visita al castell ( totalment recomanable, amb vistes espectaculars i un recorregut enriquidor), passejada per tots els carrers ( bàsicament plens de tendes ) , visita a l'església, més passejades, dinar ( tastem la famosa cassoulet, no apta per a estòmacs primmirats i una cervesa artesanal ), visita al museu de la tortura ( que després de dinar és molt idoni veure aquests aparells tan maquiavèlics ) i entrada a la casa encantada ( una mena de casa del terror ben ambientat però que no ens espanta gaire ). Amb la feina feta anem a prendre un refresc, que comencen a caure quatre gotes mal comptades.

dimecres, 18 de maig del 2011

Le Château

Seguim el nostre recorregut per les gorges, amb les roques que semblen que estiguin a punt d'engolir-nos. Sort que no hi ha gaire trànsit. No m'ho imagino en ple agost, buff, quin embús.

El mapa ens apropa a Villerouge-Termenès per uns camins gairebé desèrtics, passant per poblets de quatre cases. Ens acompanyen les bones vistes, el cant dels ocells i un cd que hem gravat per l'ocasió ( això fa molt pel.liculero i et penses q estàs fent una road movie, jeje..). Aprofitem una parada de descans (amb lavabos, bancs i taules, arbres i flors, vaja com les d'aquí )per fer un entrepà i una cola. En cinc minuts arribem al destí i seguim els panells informatius que ens dirigeixen directament al castell que volem veure. La noia que ens rep ens parla en un castellà més que correcte i ens ofereix la visita amb audioguia i tríptics en català. En aquests moments és quan em fa vergonya tenir un nivell d'idiomes tan mins. Però bé, la qüestió és que la visita se'ns fa molt amena i entretinguda.